Top 5 JDM-ów do 20 tys. zł – czyli jak wyróżnić się z tłumu Passatów

W świecie, gdzie co drugi samochód na ulicy to srebrny Golf, czarny BMW lub kolejny „diizel do roboty”, japońska motoryzacja to jak uderzenie świeżego powietrza. Nie tylko piękne linie, ale przede wszystkim dusza – mechanika, która mówi do Ciebie przy każdym dodaniu gazu.

Dziś serwuję Wam TOP 5 JDM do 20 tysięcy, które nie tylko wyróżniają się wyglądem, ale i oferują coś, czego nie dostaniesz w europejskich klonach: prawdziwą radość z jazdy.

Nissan Bluebird SSS (U12 lub U13) – sleeper z dawnych lat

  • Cena: 9–15 tys. zł
  • Silnik: SR20DE lub SR20DET (w JDM)
  • Napęd: FWD lub AWD
  • Moc: 125–205 KM

✅ Plusy:

  • Mało kto wie, że to może mieć SR20DET pod maską!
  • Solidna budowa, trwałe zawieszenie
  • Wygląda jak nudne auto z lat 90., a może robić dym

❌ Minusy:

  • Części – coraz trudniej dostępne
  • Trzeba dobrze znać się na wersjach – nie każda jest ciekawa
  • Mało egzemplarzy w dobrym stanie

Mitsubishi Galant 7/8 generacji (1993–2003) – rodzinny sedan z japońskim pazurem

  • Cena: 7–13 tys. zł
  • Silniki: 2.0 / 2.5 V6
  • Napęd: FWD lub AWD (VR-4, ale rzadki)

✅ Plusy:

  • Wersja V6 brzmi rasowo i daje radę
  • Komfortowe i solidnie wykonane wnętrze
  • Można tanim kosztem zbudować sleepera

❌ Minusy:

  • Mało części tuningowych
  • FWD w większości – AWD tylko w JDM VR-4
  • Przeciętna dostępność dobrych egzemplarzy

Subaru Legacy 4 gen. 2.0R/2.5i (2003–2009) – nie tylko do lasu

  • Cena: 13–18 tys. zł
  • Silnik: 2.0 lub 2.5 Boxer (bez turbo)
  • Napęd: AWD

✅ Plusy:

  • Stały napęd 4×4 – bajka zimą i w deszczu
  • Nowszy design niż Impreza z tego okresu
  • Lepsze wyposażenie, często skóra i klimatronik

❌ Minusy:

  • Silniki wolnossące – nie ma rakiety
  • Trzeba pilnować wycieków oleju z uszczelek
  • Spalanie 10–12 l/100 km to norma

Mitsubishi Lancer 9 2.0 (2003–2007) – niby zwykły, a ma potencjał

  • Cena: 10–16 tys. zł
  • Silnik: 2.0 4G63 (w wersji Sport)
  • Napęd: FWD

✅ Plusy:

  • Wersja 2.0 ma silnik spokrewniony z Evo (ale bez turbo)
  • Łatwo dostępna, sporo tanich części
  • Można robić wizualny styling a’la Evo IX

❌ Minusy:

  • Bez turbo to tylko 136 KM
  • Wnętrze trochę budżetowe
  • Dużo było flotowych egzemplarzy – uwaga na trupy

Mazda 6 MPS (2005–2007) – japoński pocisk z turbo i AWD

  • Cena: 17–20 tys. zł
  • Silnik: 2.3 DISI Turbo
  • Moc: 260 KM
  • Napęd: AWD

✅ Plusy:

  • Turbo + 4×4 = dzika frajda z jazdy
  • Z zewnątrz wygląda jak zwykła szóstka, więc idealny sleeper
  • Tuning? Możesz spokojnie wyciągnąć ponad 300 KM

❌ Minusy:

  • Silnik wymaga regularnego serwisu – szczególnie uszczelki i turbo
  • Części droższe niż do typowej Mazdy 6
  • AWD bywa problematyczne jak ktoś wcześniej go zaniedbał

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry